Köpvillkor

Köpvillkor för Glenn of Sweden

Företaget Glenn of Sweden AB (8307184021XXXX) har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Sverige, Stockholm post nr. 16562 Maltesholmsvägen Glenn of Sweden. Om du vill komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kund@g-nnofsweden.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så hör vi av oss inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kund@g-nnofsweden.se

Leverans

Våra normala leveranstider är 5-12 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. På grund av hög belastning hos postleverantör kan det hända att förseningar uppkommer. Vi ber er därför att ha överseende för detta då det inte är något vi kan påverka. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kund@g-nnofsweden.se Notera att det kan tillkomma ytterligare tull- och momsavgifter då du som kund är privatimportör av produkten du beställer.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på kund@g-nnofsweden.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstadgad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstadgade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kund@g-nnofsweden.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats få information om att cookies används. Informationen i cookien används för att följa användarens surfande. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan du hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos Glenn of Sweden AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Glenn of Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterade till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

  • Betalleverantör: Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör för att genomföra köpet och för att skydda mot bedrägeri.
  • Fraktbolag: För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal delar vi med specifik information med fraktbolaget.
  • Nyhetsbrev: Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev, delas dina uppgifter med vår nyhetsbrevsleverantör.

Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera bristfällig information.

Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas, med vissa undantag (t.ex. om vi måste behålla dem för att uppfylla rättsliga förpliktelser).

Ansvarig för dataskydd

Glenn of Sweden är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken.

 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information på ett säkert sätt.

Ändringar av de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade vid beställning eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

Vid tvist som inte kan lösas med kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). För boende i andra EU-länder kan tvister lämnas till EU-kommissionens medlingstjänst. Tvister ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag